رواية عشقت ملاكي الفصل العاشر 10 بقلم فرح محمد

رواية عشقت ملاكي الفصل العاشر 10 بقلم فرح محمد


 بارت ١٠
عشقت ملاكى

رجع اسد من العمل وجد ملاك تدعي النوم 
اسد : ملاك قومي عارف انك صاحيه
ملاك : .....
اسد : ملاك قومي 
ملاك : يووووه عاوز ايه 
اسد : انتي كويسه 
ملاك : اه في حاجه 
اسد : لا بس عاوز اسالك سوال 
ملاك : افندم 
اسد : ملاك تيجي نبدا مع بعض حياه جديده من مشاكل من غير اي حاجه






 
وتنسي كل اللي فات ونعيش كأننا زوج وزوجه بجد
ملاك : لا يا اسد ويلا بقي علشان انا عاوزه أطلق 
اسد : ايه انا قولتلك ميش طلاق 
ملاك : يبقي عرفه قضيه خلع
اسد بغضب : ماشي يا ملاك اعملي يالي تعميليه بس انا مش هطلق 
ملاك : ماشي انا نازله تحت عند ماما ساره 
اسد : هتعملي ايه 
ملاك: نقعد معاها شويه واعمل الغداء معها 
اسد : ماشي 
ونزلت ملاك ...
ملاك : ماما ساره تحبي اساعدك 
ساره : لا يحببتي مش عاوزه اتعبك معايا 
ملاك : ولا تعب ولا حاجه يلا انا هعمل معاكي الغداء
ساره : ماشي يحببتي 
وعملو الطعام مع الضحك بينهم 
ساره : يلا بقي  نجهز السفره 
ملاك : يلا 
وجهزو السفره ونزل اسد 
اسد : امممم الاكل حلو اوي 
ساره : ملاك اللي عملته 
اسد : تسلم ايدك يا ملاكي 
ساره : فعلا الاكل تحفه 
ملاك : مش احلي من اكلك يا ماما 
ساره ابتسمت لها 
ساره : ايه مفيش خبر حلو كده في الطريق 
ملاك : خبر زي ايه 
ساره : يعني عاوزه اشوف حفيدي
ملاك : هاااا
اسد : انشاء الله قريب يا ماما 
ساره : يارب يا ابني 
ملاك : عن اذنكوا
اسد : كملي اكل 
ملاك : لا شبعت خلاص 
ساره : دا انتى مكلتيش حاجه يبنتي 
ملاك : هو انا اكلي كدا
ساره : ماشي يبنتي 
ملاك : انا هطلع اذاكر لما تخلصوا اكل نادوا عليا 
ساره : مفيش داعي يبنتي صفاء هتعملهم
ملاك : صفاء مين 
ساره : دي الخدامه 
ملاك : بس مكنتش هنا ساعه لما انا جيت انتوا جيبنها جديده 
ساره : لا بس هي كانت مسافره عند قرايبها 
ملاك : اه ماشي 
وتركتهم وغادرت الي غرفتها وظلت تذاكر الي أن دخل اسد 
اسد : ملاك تحبي اساعدك 
ملاك : لا شكرا 
اسد : ماشي بس لو عوزاني حاجه انا موجود 
ملاك : ....
تنهد اسد وذهب يعمل علي الحاسوب 

عند فهد .....
فهد : تركيب يلا يا ليلي
ليلي : حاضر 
فهد : مالك انتي كويسه 
ليلي : اه 
فهد : ماشي تحبي نروح ناكل الاول 
ليلي : ماشي 
فهد : تحبي تروحي مكان معين 
ليلي : اممم وديني مكان جميل من بتوعك
فهد : انتي تؤمري 
وأخذها فهد علي يخت 
ليلى : واو جميل اوي
فهد : اي خدمه 
ليلي : طيب ماشي هنتكلم ازاي بقي مش هنلاقي اكل في نص البحر






 
فهد بضحك : لا في اكل 
ليلي : بجد
فهد : اه تعالي معايا وأخذها علي سطح السفينة وكان يوجد مكان مزين بالانوار ومنضده 
ليلي : الله دا المكان هنا روعه 
فهد : طب يلا علشان ناكل
ليلي : اه يلا علشان انا هموت من الجوع 
فهد : ماشي تحبي تأكلي ايه 
ليلي : علي ذوقك 
فهد : هي كل حاجه علي ذوقي المره دي أما اللي هعمل علي ذوقكِ
ليلي : ماشي واختارت الاكل 
فهد : واو دا انتي طلع زوقك شبه زوقي 
ليلي : بجد انا اخترت الاكله اللي بحبها بس 
فهد : وانا كمان بحب الاكله دي 
ليلى : بجد 
فهد : اه والله ويلا بقي علشان انا مش قادر امسك نفسي 
ليلي : يلا واكلوا والضحك مستمر بينهم لحد ما خلصوا 
ليلي : اااااه أما اكلت كتير اوي مش قادره اقوم 
فهد : وانا اكلت اكتر منك 
ليلي : لا انا اكتر 
فهد : لا انا ...وقاطعه الجرسون
الجرسون : الحساب يفندم 
فهد : اتفضل 
ليلي بصدمه : ايه دا كله 
فهد : ايه 
ليلي : دول غاليين اوي دا انا واصحابي كنا كلنا نفس الامل بس في مطعم تاني 
فهد بضحك: طيب ماشي يلا بقي خلينا نمشي 
ليلي : نمشي ايه دول ناس حراميه 
فهد : اسكتي يا ليلي
ليلي : لا انا لازم اشوف المدير الحرامي ده 
فهد : اقعدي بس يا حبيبتي
ليلي : اقعد فين دول ناس حراميه 
فهد : ينهر ابيض اقعدي يبت ومتعمليش فضايح 
ليلي : لا والله بتعمل علشان دول حراميه وانت عادي بتدفع فلوسك كدا 
فهد اعطي الفلوس للجرسون
فهد : روح انت بقي 
الجرسون : تؤمر باي حاجه تاني 
ليلي : لا مش عاوزين من عندكم حاجه تاني يا ...
فهد بمقاطعة : بااااااس تعالي معايا 
وسحبها من يدها وركبها السياره 
ليلي : نزلني 
فهد : لا وايه الي انتي عملتيه جوا ده
ليلي : عملت ايه 
فهد : ليلي انا بتكلم بجد 
ليلي : وانا كمان ايه الفلوس دي كلها 
فهد : انت مالك انا اللي بدفع مش انتي 
ليلي بصدمه من كلامه : اه صح انا اسفه 
فهد : ليلي انا مكنش قصدي 
ليلي : ممكن تروحين
فهد : يا ليلي والله ....
ليلي بمقاطعه : هتروحني ولا لاء
فهد: حاضر ومشي بالسياره 
بعد فتره ...
ليلي : احنا رايحين فين دا مش طريق البيت 
فهد : .....
ليلي : فهد رد عليا 








فهد : وصلنا انزلي
كان اخذها علي نفس المكان الذي وعدنا أن يأخذها ايه يوميا 
ليلي : ايه اللي جبنا هنا 
فهد : انا وعدتك اني اجيبك هنا كل يوم 
ليلي : ماشي مش نفذت وعدك روحني بقي 
تنهد فهد وقال : ليلي انا اسف والله مكنش قصدي 
ليلي : فهد روحني 
فهد : لا يا ليلي مش هروحك هنقعد هنا شويه 
ليلي : خلاص اقعد انت انا همشي 
فهد : لا مش هتمشي والله مكنش قصدي 
ليلي : ....
فهد : طب اعمل ايه علشان تسامحني
ليلي : ....
فهد : طب تعالي معايا وأخذها الي مكان عالي 
ليلي : فهد انا بخاف المرتفعات 
فهد : ماشي يا ليلي بس انتي لو مش سامحتيني انا هرمي نفسي من هنا 
ليلي : ايه انت مجنون 
فهد : اه مجنون مجنون بحبك 
ليلي : هااا
فهد : اه يا ليلي انا بحبك ..بحبك من اول مره شوفتك فيها وكنت بدور عليكي كنت ديما بفكر فيكي وجلس علي رجله 
فهد : ليلي انا بحبك ومقدرش علي زعلك مني تقبلي تتجوزيني 
ليلي : فهد انا 
فهد : انتي ايه اقولك خلاص اعتبريني ولا كاني قولت حاجه 
ليلي : فهد انا بحبك 
فهد : ايه 
ليلي : بحبك ..بحبك من ساعه ما شوفتك بس كنت بكدب نفسي وان كان علي الجواز فأنا موافقة
حملها فهد ودار بيها ولبسها الخاتم وقال بصوت عالي يسمعه الجميع 
فهد : انا بحبكككككككككككك
ليلي : وانا بحبااااااااااااااااك 
نظر لهم الجميع منهم من يفرح لهم ومنهم من يحسدهم
#يتبع

*فرح محمد*


          الفصل الحادي عشر من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا ع التليجرام من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×